torsdag 20 augusti 2020

Framåt

Inatt var en natt då jag vaknade varje gång jag skulle vända mig i sängen. Vilket är ganska många gånger. Så mina förväntningar inför dagens arbetsinsats var inte särskilt höga. Trots det har det gått oväntat bra och jag har hittat två texter som känns otroligt relevanta för min analys. Jag begriper att det här är väldigt ointressant för alla utom mig, men eftersom livet just nu består av i princip tre saker: skriva uppsats, vara gravid och ta hand om en tvååring är det inte så mycket annat som får plats i den här bloggen. 

Det känns i varje fall skönt att ha den där känslan av att ha klivit över en tröskel till i tankearbetet. Imorgon ska jag skicka text till min handledare och även om jag vet att hon kommer att komma med synpunkter som kommer att kullkasta en hel del av vad jag har skrivit känns det ändå som rätt tillfälle. Att jag sen bara har en vecka jobb kvar innan de "riktiga" studierna inleds, ja, det är väl bara att acceptera.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...