torsdag 4 juli 2013

Apokalyps!

Jag är ledig och sysslolös, alltså bloggar jag. Vet ej om denna ekvation representerar min bloggaktivitet i övrigt. 

Är på apokalyptiskt humör. Läser Rick Yancys Den femte vågen som jag har gillat fram tills den började smådrypa av romantik och sentimentalitet. Vill inte att den ska bli sliskigt sockersöt så jag hoppas på lite mer sjukdomar och action. Såg precis filmen The Perfect Sense från 2011, helt okej faktiskt. Vad är det med apokalyps/postapokalyps egentligen? Är det att börja på nytt, tanken på ett samhälle som måste byggas upp från grunden? Ingen aning faktiskt. Kanske kan min fascination/skräck för slukhål också läggas till listan med apokalyptiska associationer. Nån som har något bra tips på rafflande postapokalyptisk litteratur?

Också i min mun pågår en apokalyps. Hål i sex tänder. Tandhygienisten undrade om jag var en "gottegris", jag informerade henne om att mitt eget saliv förgör mina tänder. Det ni.

2 kommentarer:

M. Lindman sa...

Vill tipsa om The Road av Cormac McCarthy - bra, men dyster, bok om postapokalyps (filmen rekommenderas också). Hälsningar från en som också fascineras av apokalyps, men inte är helt klar på varför.

Nina sa...

Vilket utmärkt tips, den står faktiskt på mitt nattduksbord. Har tänkt läsa den länge men det har av olika orsaker aldrig blivit av. Blir nog nästa bok i apokalypsserien.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...