tisdag 9 juli 2013

Musikalisk onsdag

Tralala, helt ledig en solig dag, det kan inte vara sant. Trallade också på riktigt ute i solen tillsammans med min kollega Hanna som jag brukar träffa och sjunga med ibland. Det var nittiotal, som vanligt. Vi hämtade inspiration från Hannas musikaliska lektyr:


Av någon orsak funkar det alltid bäst med pojkbandslåtar, det tyckte också en tjej som gick förbi och liksom ropade "As long as you love me!" som ett slagord medan vi trallade oss genom den sången.

Hanna letar låtar

Vi fick även ett önskemål av två något överförfriskade finska äldre herrar som ville att vi skulle spela "House of the Rising Sun". Det gjorde vi förstås och de blev mycket glada. Sen satt de kvar en stund och njöt (förhoppningsvis) även av vår nittiotalsrepretoar. 

Snart, snart, snart får jag hit min egen gitarr från Finland. Hu så jag har saknat den.


Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...