tisdag 23 juli 2013

Paus innan pausen

Hade tänkt sommartakta först imorgon då det är min sista arbetsdag innan semestern, men så dök det upp lite oväntat mycket jobb så både kropp och knopp (stavade först "både" som "bode") nära på kollapsade så det kändes väldigt passande att införa denna något slöare takt redan nu.

Igår efter jobbet ville jag verkligen göra nånting roligt, men hade jag inte tagit mitt förnuft (det lilla som fanns kvar) till fånga hade kvällen slutat med att jag hade suttit i dikesrenen och gråtit av utmattning. Ibland vill jag lite för mycket. Men ibland fattar till och med jag att det är bättre att vända om innan det slutar i katastrof. 

Fast nu ska ni inte tycka synd om mig för idag är jag ledig och på torsdag börjar den alltså, semestern. Ska försöka att inte planera in för mycket även om jag kommer att flänga omkring en hel del. Just nu ser jag mest fram emot att sitta på tåget, tåget som ska åka norrut i många många timmar. Att jag är tvungen att sitta stilla, att jag knappast kommer att kunna göra så mycket mer än läsa mina böcker. Men också, att se Sverige susa förbi, att låta boken falla ner i knät, att ta tag i en hand och blunda.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...