onsdag 28 juni 2023

När man börjar varva ner kommer tröttheten

Jag börjar misstänka att tröttheten jag känner just nu är en trötthet jag inte har tillåtit mig att känna på ett bra tag. Jag känner mig inte helt slutkörd, men väldigt sömnig. Kan inte leka för lugna lekar efter middagen för då somnar jag mitt i, får fokusera när jag läser för barnen vid läggdags för att inte sväva iväg i en parallell drömverklighet. Det är också ett faktum att det är väldigt mycket att göra på jobbet, men mycket som i många människor som behöver hjälp med att välja sommarläsning, så man blir trött på att skönt sätt snarare än uppstressad.

Jag ska också visa er en bok jag läser som är fin: 

En biografisk roman om en bortglömd vetenskapskvinna, läs den!

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...