söndag 11 juni 2023

Söndagsvila

Jag sitter i en hammock, solen lyser på mina bleka ben. I bakgrunden spelar en Frost-saga och Lillcyklisten har äntligen lugnat ner sig och leker lite mer vilsamt med grannbarnet. Minicyklisten sover i vagnen utanför uteplatsen. Vi är hemma hos våra grannar, en av dem ligger i hängmattan och läser, den andra vilar på soffan. Jag kan inte tänka mig en skönare eftermiddag.

Det känns som om semesterkänslan smyger sig på trots att det är en månad kvar att jobba. Och kanske att det kan bli lite vilsamt detta år nu när barnen har blivit lite större och självständighet. Kanske.

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...