söndag 4 juni 2023

Tiden flög

Det blev sommar, det blev glasögonprovning, det blev lite för länge i solen i en uppförsbacke och väldigt röda kinder som följd. Men också en trötthet, kanske vintertrötthetens sista suck som rasar över oss nu när ljuset tränger in överallt.

På morgnarna vaknar jag oftast av måsarna och trutarna som har fest, de sätter sig i blomlådorna ch beter sig ungefär som de som tar studenten. Jag fattade ett beslut igår och plockade bort Minicyklistens blöja, det kan också bidra till tröttheten, inte bara för honom utan också för mig.

Imorgon ska vi hux flux iväg till jobb och skola bara för att vara lediga igen på tisdag, mycket förvirrande. Nu ska jag dricka bubbelvatten och vattna mina balkongblommor, sen hoppas jag att det inte är länge kvar till sängdags.

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...