fredag 30 juni 2023

Sommarlista

Nämen, en sommarlista måste det ju bli, det är ändå en gammal tradition.

Kommer du att jobba i sommar eller ha semester?
Inte jätteaktuell fråga när man har barn eftersom förskolan är stängd i fyra veckor, men ja, jag kommer att ha semester. I fyra och en halv vecka ungefär. Jobbar en vecka till, det känns alldeles lagom.

Vad kommer du inte att göra i sommar som du annars hade gjort?
Oj, den är svår. Jag ska göra mitt bästa för att inte tänka för mycket på alla andras behov. Försöka hitta små stunder där jag kan vara bara jag och inte någons någonting, om ni förstår vad jag menar.

Hur känns det?
Svårt! Mitt naturliga (inlärda?) sätt är att hålla koll på flocken, det lär jag knappast sluta med nu heller, men förhoppningsvis kan någon annan i flocken ta över ledarrollen emellanåt.

Vad kommer du att göra istället?
Vet inte vad jag faktiskt kommer att göra men jag hoppas på: sitta stilla, dricka kaffe, läsa, jogga, simma i havet. 

Vad hoppas du ha för känsla när sommaren är slut?
En avslappnad känsla. Inte känslan av att jag klarade det, utan av att jag har varvat ner.

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...