onsdag 21 juni 2023

Sommartakt

Det är väl bara att inse, att sommartakten är här. Först upptakten med allt som behöver göras på jobbet, det är vardagen. Sen den samtidiga nedvarvningen som sker på helgen, när man sitter utomhus lite för länge, låter barnen härja runt mer än de faktiskt orkar för att man ska kunna prata till punkt (eller nästan till punkt).

I lördags var jag på en 40-årsfest hos en granne och jag fångade verkligen kvällen så mycket jag kunde, dansade i vardagsrummet och kom hem klockan tre. Kunde prata till punkt med dem som jag annars mest pratar med samtidigt som barn ränner åt olika håll, tänk att plötsligt få resonera från början till slut!

Mina två tomatplantor håller på att växa ur sina platser på balkongen och gurkväxterna i köket slingrar sig högre och högre upp mot gardinstången. Jag undrar vad som kommer att hända med dem när vi är bortresta. För iväg ska vi, mot norr, mot nordost. Men inte riktigt än. Först ska vi ha en lugn midsommar här hemma och jobba i två veckor till. Kanske ta en öl på en uteservering tillsammans om vi får till barnvakt nån kväll. 

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...