tisdag 8 september 2009

Något nytt och litet

Under helgen i Nagu fick jag ett hett tips som kan ganga alla som inte just idag har råd med en Mac - köp en minidator. En pyttedator. En minicomputer. En miniläppäri. Okej, jag vet inte vad den officiella termen är. Men om man som jag tycker om att sitta och skriva på caféer och har en dator som klarar ca 10 minuter utan att vara istöpslad så verkar det vara ett bra alternativ. Trots att broder datanomen genast påpekade att han inte skulle rekommendera ett inköp och sedan motvilligt gav lite tips som jag hade bett om.

Det gick bra att skriva i Nagu. Det gick bättre än det brukar under liknande kurser. Och det var skönt att ha en sorts avslutning som man verkligen minns. Men också - att se på True Blood och att stanna uppe sent. Att palla äpplen. Att gå längs med Biskopsgatan och säga hej åt varannan person jag möter. Att undvika vissa blickar. Att aldrig glömma andra.

8 kommentarer:

Jessica sa...

Jag ser framför mig hur du sitter på caféer i London med din nya minidator och skriver (även blogg ibland! :))!

Längtar efter att själv få se omtalade True Blood, trodde ren att man skulle få se den på Svt Play, meeeen det gällde såklart bara i Sverige. Bah. Tom&Jerry-traumat ger sig till känna ;)

Kristin sa...

Ja, det här med True Blood är faktiskt intressant. Alla talar om det. Som om det var det bästa som kom på tv just nu. Kanske det är det, men ordet "vampyrserie" gör mej svårflörtad.

Och en lillan dator är helt utmärkt. Min väger 1kg o funkar perfekt som bioduk i förkylningstider. Visserligen har den ingen cdromläsare, men... du vet... Smooth Criminal...

Nina sa...

Åh, men Kristin: blodsugande snyggingar i södra USA. Kolla introt på Youtube, om du gillar det så tror jag att du gillar också resten! Det går liksom inte alls att jämföra med t.ex. Buffy, SÅ snyggt filmat och sådana otroliga skådespelare. Jag rekommenderar!

Jessica sa...

aj så du köpte sen en liten Kristin? Vilken trend, antingen såna eller Macar är det tydligen som gäller nu! :)

Anonym sa...

Voj sötisarna, har redan lite saknad. I vardagsrummet sitter kämppisarna och kollar på Hotel Babylon och äter bitar av en chokojulgubbe som vi hittade i storstädningen. Många kramar till er allihop! Och Nina: när får man komma? I oktober? November? Finns alltid rum på min utdragbara soffa för dich. pusspusspusspuss! /Jenny W

Anonym sa...

Lyckan i att läsa din blogg Nina, jag blir glad! Glad för att du snart får åka på äventyr och glad för att jag får komma och hälsa på dig!
Idag blåser det storm i Vasa, höststorm, så där så plåttaket nästan lyfter, mysigt! Hoppas att det blåser ikväll också då jag sitter i soffan och ser på True Blood (ja, jag har också fastnat) så att man blir sådär lagom skrämd! Vi ses imorgon! Kram, Johanna

Nina sa...

Yes för flera True Blood-frälsta! Känner att det hittills har gått bra att sprida evangeliet.

Jenny: så fort jag vet hur min höst ser ut så är det nog bara att boka in sig, som jag nu skille gissa så är antagligen November bäst för besök, då borde jag ha hunnit installera mig ordentligt iaf.

Roligt roligt med bloggläsande vänner!

Mia Skrifver sa...

och jag säger bara: nagu is the true blood. okej. jag tar väl i.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...