söndag 13 september 2009

Polyamorösa singelstrumpor

Urk för att vara förkyld, jag hade stegring i en och en halv vecka för en tid sedan och efter Vasabesöket har jag blivit sjuk igen. Snörvlar och snyter sönder näsan med alldeles för hårda hushållspapper för att jag inte minns att minnas minneslistan. Men skede 1 av packningen är igång och jag inser att jag har massor av svarta strumpor med underliga figurer på som är parlösa. Fast inte tycker jag synd om dem, de får liksom träffa mycket mer spännande typer än mina pariga strumpor. De är polyamorösa.


Luften har börjat kännas väldigt höstig och jag får flashbacks: cyklar till skolan och ställer cykeln nere vid scenen i Skolparken. Promenerar och läser på prov om Finlands historia samtidigt som mina ben vet precis hur de ska gå för att inte alls krocka i tanter eller bilar. Pluggar på tyska verb vid köksbordet. Jag har inte varit i Jakobstad i september sedan hösten 2004.

Till min glädje märkte jag att jag kan åka raka vägen från Heathrow till min bostad när jag anländer på fredag, behöver inte byta tunnelbanelinje en enda gång. Det kallar jag lyx. Och jag hoppas på klar luft och att planet kanske inte kan landa genast, så som det var när jag och I åkte på språkresa och vi fick cirkulera kring staden i flera varv och känna skrattet rusa inombords.

1 kommentar:

Jessica sa...

åh vad lyxigt och skönt med tunnelbanan! Bådar ju också gott för kommande resenärer ;)

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...