torsdag 8 oktober 2009

Ministry of what?*

Ibland kan man undra varför man inte bara litar på sina instinkter. Som när man verkligen anar att en nattklubb full av freshers kanske inte direkt är vad man har behov av men ändå väljer att spendera dyra pund på en biljett till denna nattklubb.

Det är något med Southbank som inte riktigt vill mig väl, de senaste besöken har varit rent ut sagt misslyckade. Stockningar i tunnelbanan som har resulterat i smått panikartade reaktioner hos mig och Aylin, långa omvägar efter att undertecknad har trott sig veta vägen och för sent insett att vi stigit av tunnelbanan på andra sidan gatan. Funkishus som inte riktigt passar in i området. Väl medveten om att jag kan ha haft otur säger jag inte att jag enbart kommer att hålla mig på den norra sidan om Themsen hädanefter men samtidigt känner jag inget behov av att hoppa på första bästa buss mot Elephant and Castle.

Men också: fin förfest med nio personer inträngda i mitt lilla rum. Promenad mot tunnelbanan i ösregn och lustiga diskussioner med Olga som plötsligt liksom bara var mitt ibland oss och ville att vi skulle åka till Moskva. Taxiresan hem efter att vi insåg att det är jobbigt att leta reda på en buss och fick se fina vyer när vi korsade Themsen.

Jag tror ändå att jag tänker nöja mig med caféer och pubar i framtiden.

*Nattklubbens namn: Ministry of Sound

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...