söndag 29 november 2009

It's raining all the time

Okej, nu kan jag väl medge att det regnar ganska mycket i London. De första månaderna här var vädret så exceptionellt fint att alla utisar fick en helt snedvriden bild av vad som är normalt. Nu regnar det faktiskt mest hela tiden. Och inte så där ett par gånger i veckan utan vare dag. Ibland regnar det lite till och från och då kan det till och med vara soligt emellanåt. Men idag har det vräkt ner och när jag gick hem från bibban fick jag gå långa omvägar runt flera djupa pölar. Jag ångrar att jag lämnade stövlarna kvar i Finland.

Vädret och arbetsmängden har gjort så att jag inte har den minsta gnutta julstämning. Än så länge är jag helt okej med det eftersom jag ändå inte riktigt har tid att jula mig. Jag kom inte ens ihåg att det var lillajul innan en familjemedlem påminde mig. Jag som brukar börja smygmysa redan i oktober ibland. Som det ser ut nu finns det en risk att alla mina julklappar måste köpas på flygfältet. Inte bra. Jag tycker själv att jag brukar vara ganska skicklig på att hitta på julklappar och avskyr verkligen den där sista-minuten-stress-shoppingen då man köper saker bara för att köpa. Sådana gånger känner jag mig som en riktigt äcklig konsument. Någon som har tips på billigt, snabbt och personligt julpyssel?

(Kanske jag borde göra som Björne och sticka en cykel eller fem. Eller hur många julklappar det nu igen var jag borde hitta...)

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...