lördag 23 januari 2010

Godmorgon yxskaft


Ibland undrar jag vad jag egentligen har mellan öronen. Jag brukar få höra att jag oftast är praktiskt och logisk. Kanske lämnade jag kvar dessa egenskaper i Finland. I några veckor har jag ojat mig över att mitt batteri inte fungerar. När syster E var här låg vi och huttrade under varsitt täcke och blev sjuka på kuppen. Nu när Jessi var här och hälsade på halvlåg jag i min säng en eftermiddag när jag råkade snegla mot batteriet. Ser man på. Där satt visst en on/off-knapp.

3 kommentarer:

elmer sa...

really?!?! haha

Kristin sa...

Haha, jag gjorde faktiskt samma misstag! Jag har suckat över att batteriet är överhettat, och nu har jag äntligen fått det nerskruvat. Jag tänkte liksom att det inte går... fattar inte, men antar att mina rafkin-erfarenheter höll i sig, så jag testade inte äns om det gick att skruva på det. Pöllu!

Nina sa...

Jepp. Och nu är det ju förstås så varmt att det inte behövs. Kristin, kan det här ha något att göra med Slottsgatan? Där kunde vi ju inte vrida upp eller ner batterierna om jag inte minns fel.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...