torsdag 28 januari 2010

Hurtig som bara den

Idag har varit en bra dag. Jag inledde min tröga morgon med morgonkaffe på Foyle's där jag sedan satt i flera timmar och faktiskt kände att jag fick någonting gjort, både vad gäller läsning och skrivande. Efter dagens föreläsning sprang jag hem och vände för att sen springa samma väg tillbaka till en yogatimme som visade sig vara riktigt bra. Trots att det inte var lika svettframkallande som Ashtanga lyckades jag nog bända armar och ben i tillräckligt underliga positioner (som definitivt inte kändes helt bekväma) för att det skulle kännas som en utmaning. Lite mera betoning på mediation, men what the hell, det kanske inte är så illa för mig som använder flera timmars stirrande på ____ (placera in valfritt tv-program) som avslappning. Dagen avslutades med god sallad i gott sällskap.

Ber om ursäkt för hurtigheten. Men jag känner verkligen att hurtighet står ganska högt på min lista just nu. Januari är inte min månad.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...