lördag 16 januari 2010

Läsning

Det ösregnar. Öser och regnar. Öser regn. Jag sitter och tittar på min läshög och har verkligen inte lust att läsa Henning Mankells Mördare utan ansikte. Ursäkta alla fans men vilket skräp. Skräp skräp skräp. Och jag blir så störd på Wallander, vilken gubbstrutt. Den ska läsas till måndagens föreläsning/seminarium "The Novel and Social Change". Okidoki. Skulle hellre påbörja torsdagens läsning, The Drowned World av J.G. Ballard. Eller fortsätta på Cecilie Löveids Sug som hittills är otroligt bra. Kan rekommenderas åt den som tycker om fragmentariska men ändå berättande texter.

I början av förra terminen läste jag för det mesta i bibban men den känns så präglad av mitt uppsatsskrivande att jag helst väntar med att hänga där några veckor. Jag tror att det får bli en till IKEA-tur inom kort så kanske det blir lite fart på hemmapluggandet, vet inte riktigt vad de tänker här på Langton Close när de inreder rummen med mörka heltäckningsmattor och inga som helst läslampor. Min utslängda tillfälles-lodger är ute och traskar på stan på min begäran. Och vad gör jag av min lugn och ro? Nada. Ser på "That 70's Show" och petar mig i hårbottnen.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...