onsdag 17 februari 2010

Sol ute men inte inne

Är inte så förtjust i att skriva gnälliga blogginlägg men nu tänker jag göra ett undantag. För det är den första soliga dagen på flera veckor och jag har blivit förkyld. Tur i oturen är att jag inte har några föreläsningar så jag kan stanna hemma, men samvetet är inte så gott.

Jag avundas dem som har tillräckligt med självdisciplin för att jobba hemma, för mig fungerar det inte alls. Jag behöver byta miljö för att komma igång. När jag skrev min kandidatuppsats prövade jag att skriva hemma och det gick ju bra. Tills jag fick en panikattack och praktiskt taget måste springa ut ur min lägenhet eftersom jag inte kunde andas.

Som tur är den uppsats jag skriver nu inte lika viktigt som kandidatuppsatsen men, tro det eller ej, den måste ändå skrivas. Så idag steg jag upp relativt tidigt bara för att märka att jag hade stegring. Sen var det liksom lika så bra att ta det lugnt och titta på konståkning istället för att jobba.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet precis hur det känns...sitter hemma med världens förkylning. Har skrivit en recension på finska, en A4, och det tog två timmar... Sku egentligen behöva fila på min ansökan men just nu känns det jävlit motigt... Hoppas vi båda har en bättre dag imoron! Kramar från en lika gnällig (om int ännu gnälligare) Johanna

Nina sa...

Insåg faktiskt just att det inte är någon panik med mina uppsatser så jag ska försöka vila. Och läsa. Det är ju också jobb. Krya på dig du också!

Hannah sa...

Varm kram från en Hannah i en konstig dag som tänker på en Nina i en förkyld dag och tänker att det vore kul att titta in och hämta dig att tillfriskningspaket. En annan gång!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...