onsdag 24 februari 2010

Vanlig vecka rolig helg

Jag har försökt hitta på saker att skriva om den här veckan men det har liksom inte hänt någonting särskilt. Mina kurser har börjat igen vilket har varit otroligt skönt och förutom att ha gått på föreläsningar så har jag skrivit uppsats varje dag. Och jag säger igen som Frida, "It's raining all the time", men förhoppningsvis klarnar det upp till helgen då vi ska på upptäcktsfärd till Hoxton och Shoreditch i östra London. Där finns åtminstone en Breakfast Club som, surprise surprise, bara serverar frukost. Vi ska börja vår upptäcktsfärd där och se var vi hamnar.

Det kan också hända att jag ska göra något så omotiverat som att gå på en skotsk dansfest i helgen. Det lär vara väldigt roligt. Jag är lite misstänksam men vill i alla fall inte tillbringa en till helg isolerad i mitt lilla rum.

Förresten, kolla in den här bloggen. Jag skrattar ihjäl mig lite varje dag.


4 kommentarer:

Temumriken sa...

Ska du på ceilidh? (eller hur det nu sist och slutligen stavas...) Jag har också hört att såna är jättekul.

Nina sa...

Hm, mycket möjligt. Det lär vara "det roligaste man kan göra i sitt liv", inga höga förväntningar alls alltså. Har du testat?

Temumriken sa...

Nej, men Britannica ska ordna en tillsammans med Otakt senare i vår. De fick visst mersmak när de var i Skottland ifjol. Själv vet jag inte alls vad det går ut på, fast jag kan dansa "Skotten". Men de sa i alla fall att det var fantastiskt roligt.

Nina sa...

Kul! Jag ska rapportera när jag har testat. Känner dock på mig att de där drinkarna och snacksen som också ingår i priset kommer att ligga ganska högt på min lista... =)

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...