onsdag 21 april 2010

Eller så...

Sällan har ja varit så glad över att erkänna att jag hade fel angående migränmedicinen. Av någon anledning fungerade den inte första gången men nog däremot den andra. Fine by me. Efter en dag med fördragna gardiner och en kall fuktig strumpa över pannan betyder det alltså tillbaka till studierna.

Stämningen i bibban börjar bli smått hysterisk så idag ska jag och E försöka gå någon annanstans och läsa. Det är dock inte helt lätt att hitta caféer där man faktiskt kan arbeta. Mina favoritcaféer är alla alldeles för små för att man skulle täckas breda ut sig med dator och anteckningar och bokhögar. Dagens plan är att leta upp ett café som verkar trevligt trots att det hör till en större cafékedja.

Jag ser verkligen fram emot att tentperioden ska vara över. Inte för att tenterna känns särskilt allvarliga för mig personligen men för att stämningen i UCL är så laddad. Och visst är det lite läskigt att lyssna till historier om de extremt stränga tentprocedurerna. Det känns nästan som att skriva studenten på nytt. Efter min sista tent som är i mitten av maj så har jag nästan en hel "ledig" månad. En hel månad för vemod och sista-gången-aktiviteter. Sen får man bara hoppas att det inte har blivit flera vulkanutbrott under tiden så att jag faktiskt kan resa till Finland också.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...