tisdag 20 april 2010

Migränarg

I Storbritannien får man köpa migränmedicinen Imigran receptfritt bara man fyller i en blankett vid apoteket. Fantastiskt kan man tycka eftersom migrän är väldigt vanligt. Särskilt fantastiskt för mig eftersom mina försök att få med mig mera medicin från Finland inte lyckades.

Trodde jag ja.

Visst, medicinen fick jag utan problem. Problemet är bara att det inte hjälper. Enligt vad jag har läst så ska det aktiva ämnet, sumatriptan, ha nära nog samma effekt som det aktiva ämnet i den medicin jag annars äter, eletriptan. Tydligen är det inte så. Och med tanke på att solen strålar där ute (aj aj, mina ögon) och att jag borde sitta stilla (aj aj, min nacke) och läsa (aj aj, mina ögon igen) så är jag lite arg just nu. Arg på migrän. Arg på läkaren som ville att jag skulle komma på läkarbesök innan det skrevs ut mera medicin. Arg på att min plan om att hamstra Imigran gick åt skogen.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...