söndag 4 april 2010

Frankrike del III

Till sist några bilder från Paris där vi promenerade omkring i Montmartre och tittade beundrande på Sorbonne. T visade mig också det mysiga Shakespeare and Company, en engelsk bokhandel som hade ett riktigt bra sortiment.

Utsikt över Montmartre


Sacré-Coeur


Mera Montmartre


Sorbonne


Efter en vecka med riktigt busväder verkar det nu klarna upp igen här i London. Om en vecka får jag mera besök i form av föräldrar så nästa vecka kommer jag att vara en oerhört flitig studerande. Efter fem dagar i Frankrike och en helg tillsammans med syster och avec känner jag mig faktiskt ganska motiverad att sätta igång med uppsatsskrivandet igen.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...