lördag 24 april 2010

Garden Party















Först nu inser jag kopplingen mellan trädgårdsfesten i den lilla trädgård jag brukar promenera igenom och St George's Day. Och nu har också jag deltagit i firandet av denna till synes ganska omotiverade festdag. Efter att ha studerat så där måttligt flitigt ett par timmar i förmiddags bestämde jag och E oss för att strunta i förpliktelserna och gå och sätta oss i en park istället - St George's Garden. Jag visste nog att parken hette så men tänkte inte på innebörden.

Hursomhaver så visade sig parken vara full människor som drack saft, hade picknick och njöt av parkunderhållningen. En liten musikkvartett spelade rakt bakom oss, en farbror satt under en hägg med en stråhatt bredvid sig och sålde lotter och en dansgrupp hoppsade omkring med sjalar och käppar och bjällror kring vaderna (Lisa, du vet kanske vad de gjorde?) medan en dam spelade på det minsta dragspel jag sett på länge. Lite synd är det nog att föräldrarna missade det hela eftersom det kändes lite som att vara med i ett avsnitt av "Misomer Murders". Tyvärr hade jag inte någon kamera med, men en bild från en annan trädgård passar väl ändå helt okej i sammanhanget. Bilden ovan är tagen i Hampton Court.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...