fredag 30 april 2010

Lyssna

















Bilden hämtad från Domino Records
hemsida


Hjärtat bultar i rasertakt efter veckans återkommande brandalarmstest. Igår firade jag den första avklarade tenten med att se irländska Villagers i Shoreditch. Med tanke på att jag har lyssnat på deras "Becoming a Jackal" på repeat i några månader så hade jag ganska höga förväntningar. Men det blev en sån kväll. En kväll då allt bara stämde och musiken var så bra att jag glömde bort trötta fötter och syrebrist. Den lilla lokalen, andra våningen i en pub, bidrog antagligen till att stämningen var så bra. Vad kan jag säga annat än: lyssna på Conor J. O'Briens texter och njut av hans förmåga att göra enkla små berättelser till musik utan att falla in i trista rimlösningar.

När jag gick hem från busshållplatsen började det ösregna. Ett sånt där sommarregn som får allting att dofta och vara och kännas ännu mer. Och jag tog några syrénblommor med mig till mitt rum och undrade hur en dag som började med tentskrivande kunde sluta så fint.


(Och ja, jag ignorerar det faktum att det är vappen, blir bara ledsen av att missa. Särskilt som Jessi skriver att det är hennes sista vapp i Åbo och jag inser att jag redan kanske har haft min.)

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...