torsdag 29 september 2011

Åh höst, I embrace you

Det är kring 17 grader i Göteborg idag och det lär ska bli ännu varmare i helgen, men trots detta har jag de senaste dagarna iakttagit ett tydligt hösttecken. Recensionsböckerna har börjat dimpa ner i postlådan. 

Igår var det Johanna Nilssons Gå din väg men stanna och idag Åsa Stenwalls Att jag vill nånting mer. Essäer om nordisk samtidsprosa. Det har blivit så mycket frivillig läsning i sommar att jag faktiskt har saknat den där vad-tycker-du-om-det-här-då-piskan jag ibland känner på ryggen när jag läser sånt som ska recenseras. Det är så himla kul helt enkelt. 

(möjligen lite extra kul nu också när jag har ca 300 sidor som borde läsas tills nästa vecka)


Ja och så var det ju det där med att jag sedan igår finns på twitter också. Börjar nästan känna mig som den 25-åring jag är. Kan vara bra att varva med lite hippa sociala medier mellan varven av P2:s klassiska nattradio.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...