måndag 26 september 2011

Alltså... vad?

Det är alltid trevligt när man kan dela sin tröghet med andra människor och vissa veckor är det extra bra att de texter vi läser för vetenskapsteorin alltid behandlas i två dagar. Precis som jag hade de flesta andra läst texten av Adorno som vi skulle diskutera idag. I princip. Ja, våra ögon hade följt meningarna sida upp och sida ner, men nej, det var inte så mycket som gick hem. Imorgon har vi en specialföreläsning med en snubbe som enligt vår föreläsare lär ska se fram emot att prata om Adorno. I'm hoping for clarity. 

I övrigt händer det inte särskilt mycket supersprittande här för tillfället. Dessutom är min kamera sönder så jag kan inte ens ta några bilder av mina bokhögar. Ska försöka åtgärda det på något sätt. Fast ja, trots att jag inte gick på någon bokmässa i helgen lyckades jag ändå se några kända ansikten, Fredrik Lindström passerade med långa steg på avenyn och Martina Lowden liksom tassade förbi utanför Hagakyrkan. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...