lördag 27 oktober 2012

Avkapad enkät

Hakar på Jessis bokenkät (i lite modifierad form) och tänker att jag borde komma på ett roligt ordskämt om hakor men jag har dessvärre strösslat bort den största delen av dagens humordos på dagens kunder.  

Senaste böckerna jag läste: Här väljer jag att tolka läste som slukade, och då är det Karolina Ramqvists två romaner Alltings början och Flickvännen. Så otroligt bra. Blev helt manisk och kunde verkligen inte sluta läsa. 

Böcker jag läser just nu: Det här talade jag ju om ganska nyss, men jag kan ändå säga nånting om Sylvia Avallones Stål som jag just nu har som lunchläsning. Det är en obehaglig berättelse. Eller, egentligen inte, inte mycket värre än många andra berättelser, men det är något med stämningen som gör mig obekväm. Jag vet inte om det betyder att jag ogillar boken direkt, så är det definitivt inte, men det är en bok som faktiskt kryper under huden på mig. Det kan ha något att göra med att språket är väldigt avskalat och att så mycket fokus ligger på handlingen. Den läser jag i alla fall just nu. Bland annat.

Böcker jag ser fram emot: Den listan kunde bli hur lång som helst eftersom två veckors jobbande i bokhandel inte direkt har fått mig att vilja läsa mindre. Men jo, nästa bokcirkelbok ser jag jättemycket fram emot. Ehem. Ja ja, det var min tur att välja. Och jag valde Catcher in the Rye av J.D. Salinger. Läs den om du inte har gjort det!


Nej vet ni vad. Nu tröttnade jag på mina egna enkätsvar. Men det får duga tillsvidare.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...