fredag 26 juni 2020

Tack Torgny

Det är någonting konstigt med att jag nu plötsligt sitter här i köket och faktiskt skriver på min C-uppsats. Jag använder mig ofta av något jag hörde Torgny Lindgren säga en gång angående hur han går tillväga när han ska skriva en bok, det var något i stil med att han aldrig skriver böcker utan han bara låtsas skriva lite för att se hur det hade blivit om han hade skrivit boken. 

Precis så har jag gjort, och nu har leken övergått i att jag har skrivit åtta sidor löpande text med referenser och allt. Jag begriper så klart att det kommer att behövas en hel del redigering och säkert strykande av vissa avsnitt. Men det faktum att jag ändå har kommit igång får mig att förstå att det kanske till och med finns en chans för mig att skriva klart uppsatsen i tid. Och få ut min examen i tid. Det hade varit fantastiskt.

Kanske ska jag helt enkelt ange Torgny Lindgren som referens i mitt metodkapitel. För mer sant än så kan det inte bli.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...