tisdag 2 juni 2020

Balkongen

Äntligen, äntligen, äntligen är vår balkong färdigrenoverad. Vi bor alltså i ett hyreshus så den här renoveringen är ingen lyxgrej vi själva har valt utan något som hyresbolaget har bestämt sig för. Vi var motvilliga till det när vi fick veta att den skulle bli av eftersom innebörden var att vi inte skulle få tillgång till balkongen på flera månader, och sen en höjd hyra på en lägenhet vi inte ens vill bo i. Men nu, efter två månader, är jag faktiskt väldigt glad över hur den blev. Nästan en halvmeter längre och inglasad, Lillcyklisten sprang lycklig runt, lade sig ner och sa "sova här". Så den fick godkänt på alla fronter.

Jag är dock väldigt ambivalent i min inställning till balkonger. Vet liksom inte riktigt vad jag ska göra med dem. I vår förra lägenhet i Göteborg hade vi en enorm inglasad balkong, men den var otroligt omysig och jag kände mig alltid iakttagen där eftersom husen låg så nära varandra. Den här balkongen har då inte varit inglasad vilket på sätt och vis är trevligt, men när man har en massa trafik utanför fönstret innebär det också att allt alltid är smutsigt oavsett hur ofta man torkar av ytorna.

Så vi får se, kanske är det balkongen jag kommer att sakna mest sen när vi någon gång flyttar härifrån. 

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...