fredag 26 maj 2023

En 00-portal

Så gick en vardagsvecka. Kanske är det springstegen i spåret i skogen som har gjort det svårt för mig att få till ett inlägg, jag försöker med 1-minutersintervaller för att inte förstöra min postgravida höft. Lyssnar på 00-musik och kan alla ord i Hollaback Girl. Det är kul, jag hoppas jag kan hålla i det för jag älskar att jogga när det är varmt ute.

Häromdagen cyklade jag bakom en man som hade vikt upp sina jeans, ett par varv liksom, ungefär tio centimeter tror jag den vikta kanten var. När jag såg den flög jag bakåt i tiden (tror 00-musiken öppnade portalen) till en strand och djupa fjortissamtal i ett hopptorn, med uppvikta jeans och en babyblå fleecetröja som senare fick ett hål när en killkompis i misstag sprätte iväg en fimp mot mig. Jag minns att det var svårt att få till exakt rätt höjd på vaden och att jag var avundsjuk på mina kompisars långa ben.

Nu är det fredag, djurungarna har precis somnat och jag har blandat till en dipp och öppnat en öl. Är ensam med barnen tills på söndag och borde planera helgen litegrann men vi får se, kanske tar jag den bara som den kommer. 

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...