söndag 2 maj 2010

66 pence















Jag har ett förslag till Storbritannien: avskaffa småmynten. Denna imponerande hög som består av 1 och 2 pence-mynt blir sammanlagt den imponerande summan 66 pence. Jag undrar varför det inte räcker med det ena myntet. Jag undrar vad det är meningen att man ska göra med dem och därför samlar jag dem på hög på fönsterbrädet. Jag undrar om man ids betala med en säck småmynt sedan när summan har stigit till några pund.

Det har blivit svalare igen och det regnar. Jag tycker att det är ganska skönt som omväxling. Idag har jag suttit ett par timmar i bibban som återigen börjar bli gästvänlig efter den första tentveckan och läst ett kapitel om postmoderniteten och detektivromanen i Fröken Smillas känsla för snö. Jag närmade mig det med en viss misstanke eftersom jag vid det här laget har tröttnat ordentligt på Smilla men blev väldigt positivt överraskad. Så positivt överraskad att jag till och med skrev ner några boktitlar i ett dokument som finns i den där mappen som kallas "Gradu kansken".

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...