måndag 3 april 2023

Eufori

Jag kände mig euforisk idag på jobbet, för att jag var där, för att jag fick jobba ostört, för att solen sken. Sen fick jag ont i ögonen av att sitta vid datorn och tänkte hur kan man jobba på kontor? innan jag påminde mig om att mitt "kontor" är vad någon annan skulle kalla för skrubb. Och då kändes det lite skönt att en myndighet uppmanade mig att fixa bättre arbetsbelysning och en större skärm häromdagen. Inte för att någon har förvägrat mig detta utan för att jag själv har varit för fokuserad på annat för att ta tag i det.

Ansiktet, ögonen, håret, allt fylls med pollen nu. Helst vill jag duscha så snart jag kommer hem, få bort allt som får det att kännas som en sandstorm har dragit förbi och letat sig in i minsta vrå.

Den här veckan känns på ett bra sätt som ett oskrivet blad, och om två dagar kommer mina föräldrar på besök och sen är det påsk, högtiden jag aldrig förstod mig på som ung vuxen men som nu känns som den skönaste av dem alla.

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...