söndag 16 april 2023

Någon flåsar mig i nacken

Det är inte riktigt klokt att det redan är mitten av april. Kanske är det det kalla vädret som gör det så svårt att greppa. Att semesterplanerna som nyss bara barnen diffus tanke ni måste befästsd och att det i själva verket inte ens är länge tills vi är där. Svettiga på ett tåg med två övertrötta barn. Kanske irriterade på varandra, jo, det är rätt sannolikt. 

I eftermiddags tog jag av barnen alla ytterkläder utom skorna när vi var på gården, de var sockerhöga och jag inväntade kraschen med hyfsat gott humör, det var kalaspremiär för Minicyklisten och han kan eventuellt ha utvecklat en fobi för ballonger. En kraschade i trapphuset, den andra kanske inte alls? Vi åt en soppa till middag som ingen ville ha, sen var det fridfullt i ca en halvtimme och nu sover bägge två.

Jag har SJ:s bokningssida öppen och behöver "bara kolla några saker" med Cyklisten, ingenting triggar hans stress så mycket som att planera resor som ska göras med barnen. 

Jag försöker få grepp om huruvida det är dyrt eller billigt att boka tåg för fyra personer och landar i att jo, det är ganska dyrt. Och då åker barnen gratis. Jag skulle säga att det har blivit en tusenlapp dyrare med nattåg upp till Västerbotten sen jag och Cyklisten började åka upp tillsammans.

Får se om Cyklisten nånsin kommer ut ur duschen nu när han vet vad som väntar på andra sidan.

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...