söndag 7 april 2013

Fem till ett

Listor, söndagar. Passar bra. Den här har Hanna modifierat och jag har ytterligare modifierat den en aning. Det är ju så det funkar i bloggosfären, det vet ni väl? Steal and be stolen.

5 bästa sakerna just nu



- att en hög vänner från olika håll kan sitta i mitt vardagsrum en kväll och dricka öl och prata med varandra som om de aldrig har gjort annat

- att cykla på torr asfalt och veta att luften från och med nu kommer att bli somrigare för varje dag

- ridande poliser i Göteborg

- att jag jobbar på en flygplats och att det ibland landar flygplan där det sitter människor jag tycker väldigt mycket om

- att hela min familj kommer att vara samlad på samma plats för första gången på alldeles för länge om bara två veckor

4 ord som beskriver mig



- finurlig, melankolisk, lugn, pratsam

3 drömmar



- skriva en bok

- köpa en ny gitarr, skriva mera sånger och spela nånstans utanför hemmets fyra väggar igen

- att nån gång bo i samma stad som åtminstone ett av mina syskon och åtminstone en till av mina bästa vänner

2 hemligheter



- det händer att jag tror att jag är en karaktär i en roman

- jag kan vara barnsligt ogenerös när det gäller att dela med mig av mat som jag tycker riktigt, riktigt mycket om

1 sommarminne


Flow 2008, första Flow, med Martina i ett hav av människor och Cut Copy och alla hoppade och svetten rann och vi sprang genom Helsingfors på varm asfalt och det var som om världen precis började finnas lite mer.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...