torsdag 21 oktober 2010

"Blåst"

När man är sjuk är det skönt att äta lite gröt och titta på Kobra.  Och lyssna på jazz. Och lyssna på blåsten som kallas för blåst men som jag kallar för storm och förundras över hur löven virvlar runt i cirkel på huskomplexets innergård. Det är lättare att vara sjuk när det blåser.

Man kan också försöka småprata med sina grannar och försöka få dem att inse att man inte är konstig bara för att man pratar konstigt. Jag har redan lyckats skrämma en granne genom att använda konstiga ord som "kvällskvisten". Han tittade på mig lite konstigt och försvann sedan snabbt från köket. Jag tror att jag har en tendens att bli en aning hurtig när jag försöker umgås med människor jag inte känner.

När man är sjuk kan man också konstatera att man som bäst skriver på sitt 200:e blogginlägg. Sen kan man undra vad det betyder. Och inte komma fram till något särskilt. Nu väntar något recensionsoffer på min slakt. Jag hugger höga tag i min blyertspenna.

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...