lördag 9 oktober 2010

Delikatesser?

Tycker du om kött i allmänhet och lever i synnerhet? Då är valkött någonting för dig. Valköttsmiddagen (som fortsatte på en pizzeria) var lite av en kompromiss eftersom E inte ville tvinga mig att äta haj eftersom hon själv tycker att det åtminstone luktar fruktansvärt illa. Så val alltså. Intressant må ni tro men definitivt en engångsföreteelse. För dig som fortfarande är intresserad kan jag berätta att det mest liknar nötkött men att det innehåller betydligt mera senor. 

Igår kväll blev det utekväll på isländskt vis, det vill säga förfestande tillsammans med E's mysiga vänner till klockan två och sedan megatrånga barköer där jetsettarna galant traskade förbi oss vanliga döda. Mellan krogarna blev jag tvungen att sätta i mig en hotdog från Reykijaviks kändaste hotdogkiosk. 

Följande kändis bongad: Björks son som nästan är exakt gammal som mig jobbar lite otippat som glasplockare på en av krogarna vi har hängt på.

Nej, jag försöker inte göra en high five med hästen, jag visar bara upp hur smutsig man kan bli av att klappa isländshästar.

5 kommentarer:

Jessica sa...

Kött ja, lever absolut inte. så kanske inte val ändå, modigt av dig though! jag får väl fortsätta stoltsera (??) med mina grishårskex :P

Låter som om du har det bra. och i mina ögon är det ett solklart high five-försök, vad du än säger!

(Hej, har du min adress *vink vink*?)

Nina sa...

Nej det har jag inte, tänkte maila dig igår men glömde. Maila mig pliis.

Nina sa...

Och ja, kanske valköttet och grishårskexen borde ta en runda i boxningsringen?

Martina sa...

jag har ätit haj. det var inte gott. och jag är det på high-five versionen, helt klart! (är det samma häst eller en ny? och kan du snälla ha en bild på dig och en häst i varje inlägg från island? tack på förhand.)

Nina sa...

Det var lite så jag tänkte, det kommer snart flera. En islandshäst piggar väl alltid upp liksom.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...