torsdag 14 oktober 2010

Brott


När ni har tittat klart på den fina bilden som jag tog igår med min hemska kamera (som visade sig ha en "solnedgång"-funktion som uppenbarligen inte är så illa) och sagt "Åååh, jag vill också resa!" och annat som man kan tänkas säga när man läser folks bloggar kan jag berätta följande:

Under min resa har någon lycklig kuf satt sprätt på mitt kreditkort och övertrasserat för brinn kära livet. Och var har detta brott skett? Jo, i Argentina. Jag känner på mig att det är synnerligen befogat av mig att använda ett av mina favoritord för att beskriva detta: omotiverat. Jag har ingen aning om varifrån någon har slurpat upp mitt kortnummer men eftersom kortet inte blev stulet så måste det vara någonstans på nätet. Tänk på detta ni när ni beställer era Adlibrisar och resor och vad vet jag:

Det finns skurkar där ute!

(Den snälla kvinnan i bankens telefonservice försäkrade mig om att jag naturligtvis inte blir betalningsskyldig så den biten ordnar sig som tur.)

5 kommentarer:

Jessica sa...

fin bild och åh jag vill resa men usch vad jobbigt och störande! Brukar inte syster S också alltid bli av med sitt bagage, sicken otur ni har!

(Tur att du har dina islandshästar som alibi!)

Nina sa...

Det var säkert en av hästarna som snappade till sig kortet när jag var upptagen med att posera. Damn it. Jo, denna familj råkar ofta ut för såna saker.

Kristin sa...

Kors i taket!

(PS. i ordverifieringsfältet skulle jag skriva in "mazat". Det lät som nåt som Nina skulle tycka om att tugga på. Som haloumi...eller mozarella.)

när det börjar sa...

Usch!

Anonym sa...

Shit! Otäckt.. det kanske inte är speciellt svårt heller, men.. hur fan är det möjligt egentligen? Förresten, om du skulle komma hit den 23.11 så kan vi gå o lyssna på Faithless! :) *kram/Hilldur*

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...