fredag 22 oktober 2010

Förkylningsdepression

När jag är sjuk brukar jag fundera på likheterna mellan att vara förkyld och deprimerad. Detta  för att man har ett liknande beteende när man ligger hemma och inte vill stiga upp ur sängen,  men alternativt också för att jag alltid blir smått deprimerad av att vara hemma flera dagar i rad. 

Depressionstendenserna var dock inte lika starka så länge jag bodde hemma hos föräldrarna, då hade man ju ett helt hus att vara sjuk i. Men kombinationen förkylning och studentetta är definitivt inte att rekommendera åt människor med känsligt psyke. Jag skulle inte ha något emot att flytta in i kollektiv varje gång strecken på febertermometern börjar hasa sig uppåt.

Nystart nästa vecka säger jag bara. Och då ska jag läsa teori som en galning, för den 1 november har jag bestämt mig för att börja skriva gradu på allvar (eller skriv-skriva som man också kan säga). Basta!

2 kommentarer:

Hannah sa...

å, waa, varför kan vi inte skapa en liten snabb tunnel mellan köpenhamn och göteborg? skulle så gärna koka te till en förkyld nina, och läsa historier för dig. nåh, kram i alla fall, jag cheerios för att sätta igång den 1:a, jag är med på den!

Hilldur sa...

Kakka-förkylningar!! Jo, det behövs inte så mycket för att ens psyke skall dras ner, blir litet fängelse-känsla.. Hoppas du mår bättre imorgon! Här känner jag att för litet sömn och omvända dygn får mig att må.. konstigt.. Måste, måste gå och sova tidigare! Skall försöka få iväg ett emalj nästa vecka! Kraaam

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...