tisdag 19 oktober 2010

Däbbd i däsad

Jag vaknade i morse med en konstig huvudvärk - migrän? undrade jag men värken satt på fel sida. Sen insåg jag att min näsa var totalt igentäppt och att huvudvärken kom från bihålorna. Idag ska jag därför försöka mig på det som inte brukar fungera, nämligen att plugga hemma. Det känns lite surt med tanke på att jag hade sett fram emot att gå till bibban varje dag och komma in i rutinerna igen men jag har nog ingen lust att sitta och snyta mig varannan minut och störa alla andra flitiga människor. 

Om pluggandet går dåligt kan jag också alltid läsa någon av dessa recensionsböcker som nyligen damp ner i min postlåda:

3 kommentarer:

Jessica sa...

de var ju inga små böcker det där direkt! Vad är den översta för nåt? Krya på dig! Själv ska jag försöka kurera lite post-Åbo-trötther med överbliven morotskaka. hehee

Nina sa...

Nej minsann, 2666 av Bolaño är över tusen sidor. Nästan som Norén ju (men verkar betydigt intressantare). Den översta är "Den du söker finns inte här" av en debutant som heter Mia Öström. Åh, morotskaka låter gott. Här blir det paj från igår. Inte illa det heller!

Jessica sa...

Morotskakan är dessutom Nannes recept, the best of the best alltså! men nu är den tyvärr slut.

Atwoods bok var bra iaf på engelska, 2666 har jag nångång stött på och inte riktigt förstått vad det är men ändå blivit lite nyfiken. du får enlighten me sen!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...