torsdag 7 oktober 2010

Roadtrip gyllene cirkeln

Gejser
Þingvellir
Hej hej hästen


Det är ganska utmattande att se så många vackra vyer på en dag men det var väldigt skönt att få en personlig rundtur med E som min egen designated driver. Gyllene cirkeln är en väg som passerar Þingvellir (platsen där det första isländska Alltinget hölls för si så där tusen år sedan),  den store gejsern Geysir som numera inte spruttar något vatten (det jobbet har granngejsern Strokkur fått ta över) och vattenfallet Gullfoss. Vår gyllene cirkel innefattade också stora hoppande fiskar, hästpaus och kaffepaus. Vädret har varit okarakterisiskt för Island den här tiden på året, solen har varit framme en hel del och det har bara varit lite regn. 
 
Nu skiner kvällsolen och både jag och E är väldigt trötta men ska ännu leta lite mat och öl och kanske gå på en warm-up konsert inför nästa veckas stora festival Iceland Airwaves. Men närmast tror jag att det är tupplur som gäller.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh, fick dryyft efter dig idag! Ha d fortsatt skönt där uppe! Kram/Hilldur

Nina sa...

Nå voi! Det ska jag ha, detsamma.

Kram!

Temumriken sa...

Nog är där fint, och exotiskt, och klar luft, och nu blir jag snart lite avundsjuk... Hoppas du har det lika härligt som det ser ut.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...