måndag 25 oktober 2010

It has begun

Efter en ruskigt regning men mindre febrig helg kan jag konstatera att jag nu faktiskt har börjat skriva på min gradu. Kanske för att jag satte ett officiellt datum och därför kunde låtsas börja skriva, kanske för att det helt enkelt börjar bli tröttsamt att sitta med datorn och femtioelva teoritexter som jag antecknar ur tills mina fingrar hamrar på osynliga tangentbord i sömnen. Kanske för att det blev avdramatiserat eftersom jag inte satt i bibban utan på café. 

Från och med nu ska jag med andra ord vara en flitig jävel. Men jag ska också träffa småkusin J som dyker upp i Göteborg i slutet av veckan. Och eventuellt hjälpa flera barn som är i butiken och handlar smör åt sina pappor:

Barnet: "Hur mycket kostar det?" (pekar på ett smörpaket)
Jag: "Det kostar 13,50"
Barnet: "Hur mycket är det?"
Jag: "Det är 13 kronor och 50 ... (här tvekar jag och tänker först säga cent och sedan pence) öre."
Barnet: "Okeeej. Jag har 26 kronor, jag ska köpa smör för pappa glömde." (fnissar)
Jag: "Aha, vad spännande. Det räcker nog" (fnissar tillbaka)
Barnet: "Hej då!" (stegar iväg med smörpaketet under armen)

Trevlig med småprat i lokalbutiken.

2 kommentarer:

Temumriken sa...

Se på graduskrivandet som att köpa smör, det är inte så svårt :)

Nina sa...

Haha, tack för tipset.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...