söndag 10 oktober 2010

Föuslukt i kläderna

Som vanligt när man reser så känns det väldigt märkligt att jag ska åka hemåt (inklusive en sväng via Köpenhamn, stay tuned) redan imorgon. Kanske känns det extra konstigt eftersom det inte märks på något sätt att det har gått nästan fyra månader sen jag och E sågs sist. Kanske också för att det har varit otroligt vackert väder under hela mitt besök och för att det går väldigt lätt att trivas här. 

Igår var vi väl aningen slöa i våra bestyr men hann ändå bland annat med ett loppisbesök där jag hittade en fin jacka för 1500 isk (ungefär 14 euro) och där jag även hittade denna dyrgrip:
 
Österbottnisk representation

Jag fick dock känslan av att någon islänning kunde bli lycklig över boken och lämnade den till sitt öde. Idag har vi bilat till E's familjs marker utanför stan och dragit upp lite morötter och språkat med släktingar och två fina kalvar. Hästen på bilden har således inte något att göra med dagens bestyr men får fungera som stand-in-kalv. Ikväll blir det middag hemma hos E's föräldrar. Nu ska jag byta kläder för jag har på känn att jag fortfarande luktar föus. 

Här var jag kanske eventuellt litegranna rädd för hästen (kalven)

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...