söndag 7 november 2010

Blodsockerfall

Trots att det var så här vackert när jag promenerade hemåt idag var det ganska jobbigt eftersom mitt blodsocker plötsligt bestämde sig för att rasa i hejdlös fart. Och jag som hade tänkt baka paj, inte direkt världens snabbast tillsvängda maträtt. Efter diverse knäckebröd, äppeltuggor och chokladbitar lyckades jag trots allt få ihop en paj som nu håller på att blir trevlig och klar i ugnen. 

Till dem som inte tror på att jag blir hungrig så ofta som jag påstår skulle ha sett mig försöka ta mig uppför min (inte särskilt höga) backe med ryggsäck, tygkasse och full matkasse. Det var en bedrövlig syn. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...