tisdag 30 november 2010

Sömnig koffeinist

Den här julen gör mig märkligt ofokuserad. Inte så att jag skulle tro på tomten mera, inte så att den här hösten har varit särskilt stressig. Eller så har den varit det, men stressigt på ett sätt jag är ovan vid. Det har inte handlat om att lämna in sju uppsatser innan jullovet, inte heller om att ordna julfester tillsammans med diverse föreningar. Men det är klart att det tär på krafterna att flytta till ett nytt land igen. Det är mindre än tre veckor tills det blir dags för Finland och jullov och det ska bli så skönt. 

Problemet är bara att jag verkligen vill skriva mycket mer på gradun än vad jag har gjort hittills. Jag har fått en ordentlig början, ja så är det nog. Men just nu fokuserar jag lika bra som någon som har fått i sig för mycket koffein i kombination med någon som håller på att somna. Inte helt lätt helt lätt kombination.

En god lösning på detta är dock att träffa nya bekantskaper över en öl eller tre. Så det ska jag göra ikväll. Sen tror jag att jag får skrota mina planer på att stiga upp hurtigt imorgon klockan sju och se på julkalendern.*


*Har ni tänkt på hur tidigt alla ungar i Sverige vaknar om vintrarna? Jag har liksom aldrig tänkt på vad julkalendern i kombination med tidsskillnaden faktiskt innebär. Hujedamej.

2 kommentarer:

josefine sa...

hihi, jag såg att svtplay lägger upp dagens julkalender klockan 06.00 varje dag. Den är nog tidsinställd för barn som går upp ännu tidigare =)
Kram Josefine

Nina sa...

Galna svenska barn säger jag bara. Fast kalendern var bra!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...