måndag 15 november 2010

Radio Ga Ga

Idag köpte jag en radio. En liten vit en som inte ser ut att ha särskilt bra ljud, billigt ska det vara. 

"Men man kan ju lyssna på radio på nätet."

Ja, men av någon outgrundlig anledning så gör jag inte det. Jag vet inte varför. Kanske för att jag tycker om bruset av att ha radion på i bakgrunden utan att riktigt lyssna, om jag lyssnar på nätet måste jag... ja, lyssna. Om någon förstår skillnaden. Det sista året när jag bodde i Åbo lyssnade jag på Radio Vega hela tiden. Inte nödvändigtvis för att det alltid var så där hiskeligt bra, men det skapade hemkänsla. Vad gör man inte för att göra sin lilla korkmattstäckta skrubb trivsam.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...