torsdag 25 november 2010

Sommarprat och julstämning

Jag går hem från simhallen med fuktigt hår och när jag vrider på huvudet märker jag att det har blivit till istappar. Hårda hårklumpar som kikar fram under baskern. Ett sätt att stå ut med kalla promenader är att ladda ner P1:s sommarprat som finns som podcasts på deras hemsida. Ett helt arkiv med fiffiga pratare sedan år 2000. Jag är väldigt medveten om att min upptäckt inte på något vis är originell, men vissa saker är det som om jag måste hitta själv. Eller inbilla mig att jag hittar själv. Eller så har det att göra med något helt annat, att jag inte ha velat ha prat i hörlurarna tidigare, att pratet inuti min skalle oftast har varit nog. Så - det är också ett sätt att stänga av de egna tankarna. 

Jag är hemma. Jag tänker på att det nog var ganska fantastiskt att jag förberedde middagen samtidigt som jag gjorde lunch. Jag tänker på att jag har en stor burk med pepparkakor i min bokhylla. Sen, efter maten. Då ska jag äta pepparkakor och dricka glögg. Jag tror att jag börjar få lite julstämning.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...