fredag 26 november 2010

Londoninas jättespontana metaintervju

Varför har du valt att svara på frågor du har skrivit själv ibland istället för att skriva ett vanligt blogginlägg? 
För att jag ibland är en trött själ som klyvs mellan lusten att skriva och bristen på inspiration

Vad är det i frågeformatet som tilltalar dig?
Det är möjligt att avslöja saker om  mig som jag vill att andra ska veta men som jag inte lyckas klura in i ett vanligt blogginlägg. Dessutom går det att låtsas att någon annan är så intresserad av mig att de vill ställa en massa spännande frågor om just mig.

Vilken fråga skulle du inte vilja svara på just nu?
"Varför bloggar du?"

Varför inte?
För att det är en tråkig fråga vars svar knappast någon är intresserad av

Vilken fråga skulle du helst svara på just nu?
 "Har du blivit överraskad idag?"

Varför?
För då kunde jag skriva: "Ja, jag fick hem mitt kandidatbetyg på posten idag!" (fast kanske med ännu flera utropstecken)

Är det du som har skrivit även dessa frågor?
Ja, det får jag väl erkänna. Ibland är de frågor vi ställer oss själva de som är intressantast att besvara. Och förstås, ibland inte.

2 kommentarer:

Jessica sa...

oiih, grattis! Hänger betyget bredvid kråkan nu? :)

Nina sa...

Tack! Njae, inte ännu i alla fall. Men god idé dock =)

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...