fredag 19 november 2010

Slut för i dag, tack för idag

Det är ganska spännande hur bra det kan märkas när man inte har någon aning om vad man pratar om. Särskilt när man inte själv var medveten om sin egen omedvetenhet. Men när någon annan läser ens texter blir det mer än tydligt för en var man verkligen har fastnat i sina resonemang. Naturligtvis är det inte sen det lättaste att försöka rätta till sina flummigheter, särskilt inte om det är fredag. Men textsamtal med människor som vet hur man i grund och botten förhåller sig till begrepp som "maskulinitet" rekommenderas varmt, särskilt om man kan åtgärda tjänsten i form av artikelläsning. Och ännu mer särskilt om det hela sen kan avrundas med lite tv-seriemarathon á la The O.C. 

Något jag kan sakna här i Göteborg är den formidabla graduhyllan som finns på insten i Åbo. Där kan man inte bara hitta alla gradun som har skrivits i litteraturvetenskap men också alla utlåtanden. Jag önskar att jag hade ett sånt där Hogwarts-rum som blev till det som jag önskade att det skulle bli. 

Fast ja, skulle jag faktiskt önska mig ett rum full med gradun då?

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...