måndag 29 november 2010

Splattermåndag

"Habits are routins of behavior that are repeated regularly and tend to occur subconsciously", heter det på Wikipedia. Jag har en ny måndagsvana. Den går ut på att på olika mer eller mindre kreativa sätt försöka stympa mina fingrar. Förra måndagen inledde jag med att hyvla min vänstra tumme med osthyveln. Senare samma kväll brände jag den andra tummen på ugnen.

Vad är det för dag idag? Just det, måndag. Vad gör jag? Jo, hyvlar mig i vänstra pekfingret och blir tvungen att be om en servett av min spanska korridorsbekanta och hennes pojkvän som ser lite undrande ut där de sitter och äter sin take away-mat medan jag försöker att inte blöda ner mina ostsmörgåsar. 

Nu väntar jag med spänning på vad den högra handens pekfinger ska råka ut för.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...