onsdag 3 november 2010

Spoiler alert?

Koncentrationen rinner iväg och jag misstänker att det delvis beror på att jag har inlett skrivandet av teoridelen av min uppsats. Jag menar, hur gör man? Det är inte det att jag inte vet vilka teorier jag kommer att använda (även om det kanske inte är helt klart heller...) men vad ska man skriva var? Sånt har jag funderat över idag. Över hur mycket man ska skriva om teorierna var för sig och hur mycket man ska spara till själva analysen. Ibland får jag lite lust att skriva *spoiler* innan mina redogörelser. "Nämen, nu vet jag ju att hon kommer att säga att skrivande är performativt, orkar jag inte läsa mera". 

Tja, min bristande koncentration kan möjligtvis också ha något att göra med att en vän ska dyka upp och rädda mig från misären, det ska nämligen bli middag och tredje säsongen The O.C. ikväll. 

gör jag för att balansera ut det faktum att halva dagen går åt till att tänka på sådant som många nog skulle tycka att var både tråkigt och pretentiöst. Som tur älskar jag att göra bådadera.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...