fredag 5 november 2010

Veckoanarki

Jag har hittat på ett sätt att skapa spänning i vardagen. Eller ett sätt att göra begreppet "vardag" lite instabilt. Eftersom jag sällan kan koncentrera mig på fredagar har jag nämligen bestämt mig för att göra fredagen till helgdag och söndagen till arbetsdag. Förr har det här aldrig varit något bekymmer eftersom veckodagarna helt förlorade betydelse när jag studerade i Åbo, då var måndag ibland lördag och torsdag ofta fredag. Men nu när jag försöker skapa någonslags ramar kring mitt skrivande märker jag att jag måste ha åtminstone en dag som är helg så där på riktigt. 

 Under denna underbara helgdag har jag hittills bland annat inlett min karriär som blivande proffssimmare. I kategorin för sinneshandikappade då förstås eftersom jag ser ungefär en meter framför mig när jag plaskar omkring i bassängen. Dessutom har jag fått ett överraskande kuvert innehållande en amerikansk chokladplatta av Lotta. För den som är intresserad kan jag meddela att det var en trevlig kombination av sött och salt, dock kanske i sötaste laget. En sån choklad som jag tar en bit av och sen måste ta en ganska lång paus, men sen är jag också ganska fasligt sockerkänslig. En fin överraskning, tack!

3 kommentarer:

när det börjar sa...

Håller med om att den var lite väl söt, också för mig som tycker om sött. Visade sig vara en enorm skillnad på jordnötssmör och jordnötssmör.

Nina sa...

Ja, det konstaterade jag också förra året när en kanadensisk bekant påpekade att "the peanut butter section" var så liten i de brittiska mataffärerna. Jag som trodde att det fanns typ två sorter.

Jessica sa...

jag blir så glad över att ni skickar choko till varandra :)

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...